Bussitransport

25.02.19

Maakonnaliinid 
Läänemaa liinid 
Kaugbussiliinid

Bussipiletid (Go BUs, MK Autobuss, M.K. Reis-X) 
Bussipiletid

 

Bussiliiklus Märjamaalt järgmistel marsruutidel:

Märjamaa–Tallinn 
Märjamaa–Tallinn (Balti jaam)
MärjamaaPärnu 
Märjamaa–Tartu
MärjamaaHaapsalu 
Märjamaa–Rapla 
Märjamaa–Kullamaa 
Märjamaa–Kivi-Vigala
M
ärjamaa–Vana-Vigala
M
ärjamaa–Nurtu 
Märjamaa–Käbiküla  
Märjamaa–Teenuse  Märjamaa–Teenuse tee
Märjamaa–Loodna 
Märjamaa–Haimre 
Märjamaa–Mõisamaa 
Märjamaa–Valgu 
Märjamaa–Kasti
Märjamaa–Kernu kauplus

Bussiliiklus Tallinn–Märjamaa
Tallinn–Märjamaa
Tallinn (Balti jaam)–Märjamaa

Bussiliiklus peatusest Orgita ristmik
Orgita ristmik–Tallinn (alates 02.01.2019)
Orgita ristmik–Pärnu (alates 02.01.2019)

Bussiliiklus Vaimõisast järgmistel marsruutidel:
Vaimõisa–Tallinn  
Vaimõisa–Pärnu 
Vaimõisa–Märjamaa

Bussiliiklus Varbolast järgmistel marsruutidel:
Varbola–Tallinn 
Varbola–Pärnu 
Varbola–Rapla 
Varbola–Märjamaa

Bussiliiklus Teenuselt järgmistel marsruutidel:
Teenuse tee–Tallinn 
Teenuse–Pärnu      Teenuse tee–Pärnu
Teenuse–Haapsalu     
Teenuse–Märjamaa     Teenuse tee–Märjamaa 
Teenuse–Vana-Vigala     Teenuse tee–Vana-Vigala 
Teenuse–Kivi-Vigala     Teenuse tee–Kivi-Vigala  
Teenuse–Kullamaa     

Bussiliiklus Orgitalt järgmistel marsruutidel:
Orgita–Tallinn 
Orgita–Pärnu 
Orgita–Haapsalu 
Orgita–Tartu 
Orgita–Rapla 
Orgita–Märjamaa 
Orgita–Vana-Vigala 
Orgita–Kivi-Vigala

Bussiliiklus Lemmiku peatusest Märjamaal järgmistel marsruutidel:
Lemmiku–Tallinn 
Lemmiku–Pärnu 
Lemmiku–Haapsalu 
Lemmiku–Rapla 
Lemmiku–Märjamaa 
Lemmiku–Teenuse     Lemmiku–Teenuse tee 
Lemmiku–Vana-Vigala 
Lemmiku–Kivi-Vigala 
Lemmiku–Haimre

Bussiliiklus Kirikuvärava peatusest Märjamaal järgmistel marsruutidel:
Kirikuvärava–Tallinn 
Kirikuvärava–Pärnu 
Kirikuvärava–Rapla 
Kirikuvärava–Märjamaa
Kirikuvärava–Teenuse 
Kirikuvärava–Vana-Vigala 
Kirikuvärava–Kivi-Vigala

Bussiliiklus Kivi-Vigalast:
Kivi-Vigala–Tallinn 
Kivi-Vigala–Pärnu 
Kivi-Vigala–Haapsalu 
Kivi-Vigala–Märjamaa 
Kivi-Vigala–Vana-Vigala 
Kivi-Vigala–Teenuse 
Kivi-Vigala–Kullamaa

Bussiliiklus Vana-Vigalast:
Vana-Vigala–Tallinn
Vana-Vigala–Pärnu 
Vana-Vigala–Haapsalu 
Vana-Vigala–Märjamaa 
Vana-Vigala–Kivi-Vigala 
Vana-Vigala–Teenuse 
Vana-Vigala–Kullamaa

Vene peatusest Tallinna:
Vene–Tallinn 
Vene–Pärnu 
Vene–Rapla 
Vene–Märjamaa

Toimetaja: TIINA GILL

Muudatused Raplamaa avalikel liinidel alates 01.03.2019

25.02.19

Alates 01.03.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel  2, 2k, 5, 7, 7k, 10, 13 ja 15. Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 23.02.2019.

  • Liin 2 Rapla – Kabala Liini on muudetud kiiremaks, peatus Metsküla edaspidi ainult ettetellimisel.
  • Liin 2k Rapla – Raikküla – Purku – Kabala – Raadiku - Rapla Liini on muudetud kiiremaks, peatused Loe ja Polgu ainult ettetellimisel.
  • Liin 5 Rapla – Kaiu – Kuimetsa - Vahastu Muudetud on õhtuse reisi väljumisaega Raplast, uus aeg 18.25. Õhtul ei sõida buss enam läbi Vaopere.
  • Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini väljumisaegu aegu on muudetud varasemaks, et oleks võimalik Tallinna rongile minna. Lisatud on Rapla raudteejaama peatus.
  • Liin 7k Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
  • Liin 10 Rapla – Juuru – Järlepa – Kohila – Hageri - Pihali Liinil on muudetud õhtuse reisi väljumisaega Raplast (uus aeg 16.45) ja tagasisuunal Kohilast (uus aeg 18.25).
  • Liin 13 Kohila – Hageri – Aespa - Kohila Kell 17:45 väljumine Kohila raudteejaama peatusest on lükatud 10 min hilisemaks, uus aeg on 17.55 . Muudatus on tehtud, et oleks võimalik Tallinna rongilt Hageri ja Aespa poole ümberistuda.
  • Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka Rapla raudteejaamast alustavad ja seal lõpetavad reisid sõidavad Mahlamäe kaudu- lisanduvad peatused Kesklinna, Mahlamäe, Välja. Muutunud on ajad peatustes.
  • Liin 18 Rapla – Kohila Liini väljumisaega Raplast ja Kohilast on muudetud mõned minutid hilisemaks. Raplast väljub buss kell 16.05 ja Kohilast kell 16.35.

BUSSI TELLIMINE NÕUDEPEATUSESSE                                                                          

Nõudepeatuse teenindamine toimub tellimuse alusel. Kui soovid sõita tavapeatusest nõudepeatusesse, siis anna oma sõidusoovist bussijuhile teada bussi sisenedes. Kui soovid siseneda nõudepeatusest, siis esita tellimus vedaja infotelefonile hiljemalt sõidule eelneva päeva kella 18:00-ks. Nõudepeatusele saad tellimuse esitada ainult sõiduplaanis ette antud päevade ja kellaaegade kohta.

Tellimuse esitamiseks:

  • helista AS Hansa Bussiliinid infotelefonile 483 3311
  • ütle oma nimi ja kontakttelefon
  • tellimuse kuupäev, liini nr, peatuse nimi ja sõiduplaanijärgne aeg

Tellimusest loobumiseks helista samale numbrile ja tühista tellimus.

Toimetaja: TIINA GILL

14. jaanuaril avatakse uus bussiliin Pärnu-Märjamaa

10.01.19

Pärnumaa Ühistranspordikeskus teavitab uue bussiliini Pärnu-Märjamaa avamisest 14. jaanuaril 2019. Esialgu sõidab liin tööpäeviti. Jälgitakse liini sissetöötamist ning sõitjate vajadusi. Elu arenedes on nad valmis laiendama liinivedu ka puhkepäevadele.

Ühistranspordikeskus loodab, et uus avatav liin nr 334 avardab oluliselt märjamaalaste võimalusi Pärnus tööl ja eriarstide juures käimiseks, eriti kolledžis õppimiseks.

MÄRJAMAA–PÄRNU (tabelis on ainult Märjamaa valla bussipeatused ja sihtpunkt Pärnu)

PEATUS VÄLJUMISAEG
Kirikuvärava 6:40
Märjamaa 6:41
Jaama 6:43
Aruküla 6:47
Konuvere 6:53
Vene 6:56
Pärnu 7.45

 

PÄRNU–MÄRJAMAA (tabelis on ainult Pärnu ja Märjamaa valla bussipeatused)
 

PEATUS VÄLJUMISAEG
Pärnu 16:40
Vene 17:27
Konuvere 17:30
Aruküla 17:36
Jaama 17:40
Märjamaa 17:42
Kirikuvärava 17:43


Märjamaa–Pärnu täielikku sõidugraafikut vaata Seotud failide alt 

 

Toimetaja: TIINA GILL

Orgita ristmikult saab Tallinnasse ja Pärnusse sõita kolme bussiga

7.01.19

Senini Orgita ristmikul peatunud ühele bussile on lisandunud veel kaks bussi, millega sõita Tallinnasse ja Pärnusse.  

Pärnu–Tallinn

Liini nr Pärnu Orgita ristmik Tallinn Nädalapäevad
353 7:45 8:38 9:35 E-P
357 8:50 9:43 10:40 E-P
357 18:30 19:23 20:20 E-P


ORGITA RISTMIKPÄRNU

 

Tallinn–Pärnu

Liini nr Tallinn Orgita ristmik Pärnu Nädalapäevad
353 10:30 11:25 12:20 E-P
357 16:15 17:10 18:10 E-P
357 20:10 21:10 22:05 E-P


ORGITA RISTMIK–PÄRNU
 

Toimetaja: TIINA GILL

Bussipeatuse Orgita ristmik asukoht

9.01.19

 


Punasega on märgitud peatuse Orgita ristmik asukohad mõlemas suunas.

Toimetaja: TIINA GILL

Muutub liini 267 Tallinn - Märjamaa - Pärnu - Karksi-Nuia sõiduplaan

26.11.18

Alates 1. detsembrist 2018 muutub kaugbussiliini 267 Karksi-Nuia-Mõisaküla-Kilingi-Nõmme-Pärnu-Pärnu-Jaagupi-Märjamaa-Tallinn sõiduplaan.

Senine kell 17.15 Tallinn-Pärnu-Karksi-Nuia suuna reis hakkab Tallinna bussijaamast väljuma võrreldes praegusega 5 min varem kell 17.10 ja seoses sellega muutuvad ka vahepeatuste läbimise ajad kuni Orgita peatuseni. Muus osas jääb kehtima senine sõiduplaan.

Sõiduplaani muudatus võimaldab bussil võrreldes praegusega jõuda õigeaegsemalt Märjamaale.

TALLINN - MÄRJAMAA - PÄRNU - KARKSI-NUIA SÕIDUPLAAN alates 1.12.2018

Toimetaja: TIINA GILL

Õpilasliinide graafikud

23.11.18

Märjamaa valla õpilasliinide uuendatud graafikud:

 

Liinid M1, M2, M7, M8, M9 ja M10
Teenindaja AS ATKO Bussiliinid
telefon 5333 1065

Liinid M3, M4, M5, M6
Teenindaja OÜ NETSEST
telefon 524 4315

Kiire informatsiooni saamiseks palume antud kontaktidele pöördumised teha kui toimuvad hilinemised ja varem väljumised peatustesse/peatustest ning busside ära jäämised liinilt.

Sõiduplaanidest ja marsruutidest mitte kinnipidamiste ning ettepanekute tegemiseks liinide muutmiseks palume esitada teade MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse kontaktil info@ytkpohja.ee, kes on Märjamaa siseliinide teenuse tellija ning jälgib avaliku teenindamise lepingu täitmist.

 

Et bussisõit oleks turvaline ja meeldiv, palun täida järgmisi punkte!

  • Liinidel on sõiduõigused on ainult õpilastel.
  • Oota bussi bussipeatuses või selleks ettenähtud kohas.
  • Kanna pimedal ajal helkurit, nii oled ka bussijuhile paremini märgatav ja buss saab aegsasti peatumiseks kiirust vähendada.
  • Ära müra sõidutee ääres, ega peatuse alas, see on ohtlik!
  • Sisene bussi alati esiuksest, ükshaaval ja ilma trügimata.
  • Istu vabale kohale ja kinnita turvavöö, püsi oma kohal kuni hakkad bussist väljuma.
  • Bussis liigu rahulikult kõik vestlused olgu vaiksed, teisi sõitjaid ei tohi häirida – bussijuht peab sõidule keskenduma, ära teda sega.
  • Hoia korda, prügi käib prügikasti.
  • Ära määri ega lõhu istmeid.
  • Kontrolli enne bussist väljumist, et kõik asjad (kindad, müts, kott jms) on kaasas, vaata toolile ja tooli alla. Kui hiljem ikkagi ilmneb, et oled midagi bussi unustanud, võta ühendust vedaja infotelefonil.
  • Enne oma peatust mine aegsasti juhi juurde või anna märku soovist väljuda.
  • Bussi sisenedes tervita bussijuhti, väljudes täna ja soovi head aega, siis on kõigil tuju rõõmsam.
  • Enne peatuses teed ületamist, jälgi, et pimedal ajal on sul helkur nähtaval kohal ja oota kindlasti kuni buss on ära sõitnud!

 

Märjamaa valla õpilastranspordi kontaktid koolides:

  1. Märjamaa Gümnaasiumi kontaktisik õpilastranspordi küsimustes on Lia Puhm, mob 501 5940, kab tel 489 8863, e-post puhmas@hot.ee
  2. Vana-Vigala Põhikool kontaktisik õpilastranspordi küsimustes on direktor Margit Liira, tel. 5330 5966, 482 4582, e-post vanavigala.pohikool@marjamaa.ee
  3. Valgu Põhikooli kontaktisik õpilastranspordi küsimustes on Tiina Riismaa tel. 5342 6369, e-post tiinariismaa@gmail.com
  4. Varbola Lasteaed-Algkool kontaktisik õpilastranspordi küsimustes on Eli  Laaser,  tel. 509 1325, e-post direktor@varbolakool.ee

Märjamaa Vallavalitsuse kontaktid:

Haridusnõunik Raivo Heinaru, tel. 5900 9501, e-post raivo.heinaru@marjamaa.ee
Abivallavanem Triin Matsalu, tel  5623 7269, e-post triin.matsalu@marjamaa.ee

Vedajate kontaktid:

Õpilasliinid M3, M4, M5, M6 - Netsest OÜ, Vahur Palu info@netsest.ee telefon 524 4315.
Õpilasliinid M1, M2, M7, M8, M9, M10 - ATKO Bussiliinid AS, Kalvi Murro kalvi.murro@atko.ee telefon 5333 1065.

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus kontakt:

Riina Tamm riina.tamm@ytkpohja.ee  telefon 6406 791, 5611 0320

Toimetaja: TIINA GILL

Varahommikul saab Pärnusse ümberistumisega

15.10.18

Hommikul on võimalik Pärnusse jõuda ümberistumisega Vana-Vigalas: kell 6.25 väljub Märjamaa bussijaamast tööpäeviti maakonnaliin nr 35 Märjamaa - Kivi-Vigala, mis saabub Vana-Vigalasse kell 6.51. Vana - Vigalas tuleb ümber istuda 7.00 väljuvale bussile nr 329 Jaama - Pärnu, mis saabub Pärnu bussijaama 8.10.

Toimetaja: TIINA GILL

Raplamaa bussides on uus piletimüügi süsteem, avalike liinidega sõitmiseks saab kasutada ühiskaarti

8.10.18

Alates 01.10.2018 on Raplamaa bussid varustatud uue piletimüügi süsteemiga ning avalike liinidega sõitmiseks on võimalik kasutada ÜHISKAARTI. Raplamaal hakatakse levitama Ridango kujundusega ühiskaarte (oranži värvi).

Raplamaal kehtivad ka Tallinna ja Harjumaa Ühiskaart, Atko Kohtla-Järve Ühiskaart, GoBus Ühiskaart, Tartu bussikaart, Pärnumaa Ühiskaart. Ühiskaardid on müügil Rapla Selveris, R-kioskis ja Omniva kontoris, Kohila R-kioskis. 1. oktoobrist hakkavad Ühiskaarte müüma ka Raplamaa avalike liinide bussijuhid bussides. Ühiskaart maksab 2 eurot.

Pileti ostmiseks ja sõiduõiguse registreerimiseks tuleb bussi sisenedes validaatoris registreerida oma ühiskaart. Raha saab kaardile laadida mitmel erineval moel: telefoniga, internetis aadressil www.pilet.ee, müügipunktides ja bussijuhi juures. Internetis, müügipunktis ja bussijuhi juures raha laadimisel eraldi tasu ei ole. E-rahaga ostes on bussipilet 20% odavam, pileti ostmine on lihtsam ja turvalisem nii reisijale kui bussijuhile.

Kõigil kuni 19-aastastastel (kaasa arvatud) ja üle 63 aastastel (kaasarvatud) sõitjatel on õigus avalikel maakonnaliinidel tasuta sõita. Tasuta sõiduõiguse sidumiseks ühiskaardiga tuleb kaart isikustada. Isikustada saab kaarti tasuta internetis www.pilet.ee või 1 eurose teenustasu eest müügipunktides. Bussides Ühiskaarte isikustada ei saa!

Kui tasuta sõidu õigusega sõitjal ei ole ühiskaarti, väljastab bussijuht talle 0 eurose pileti. Sel juhul on bussijuhil õigus küsida dokumenti (nt ID-kaart, õpilaspilet), mis tõendab tasuta sõidu õigust.

 

Märjamaa Vallavalitsuse kontaktideks bussitranspordi ühiskaartide levitamisel ja isikustamisel on järgnevad isikud:

Kristi Metshein, kristi@metshein.com,  tel 5552 4853 – Märjamaa Gümnaasium

Tiiu Oppi, marjamaa.raamatukogu@marjamaa.ee, tel 5665 0136 – Märjamaa Raamatukogu

Ivi Haak, marjamaa.raamatukogu@marjamaa.ee, tel 5665 0136 – Märjamaa Raamatukogu

Urve Nurmik, marjamaa.raamatukogu@marjamaa.ee, tel 5665 0136 – Märjamaa Raamatukogu

Maiu Haljas, maiu@vigala.ee, tel 489 4770 – Vigala Osavallavalitsus

Toimetaja: TIINA GILL

Piletihinnad Läänemaa kaugliinidel

24.08.18

Maanteeameti käskkirjaga 28.06.2018 nr 1-2/18/206 on kinnitatud MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse poolt korraldatavate avaliku teenindamise lepingu alusel teenindatavate maakonna-ja kaugliinide piletihinna null eurot, välja arvatud sõitjad alates 20-ndast eluaastast kuni 62. eluaastani, nimetatud eluaastad kaasa arvatud.

Ehk 19 (kaasa arvatud) ja nooremad ning 63 (kaasa arvatud) ja vanemad omavad 0 eurose piletiga sõiduõigust.

 

Sõiduõiguse tõendamiseks on kaks võimalust:

1. Sõitjal on olemas ühiskaart (või samaväärne piletimüügisüsteemis kasutusel olev kaart), mis on isikustatud. Bussi sisenedes sõitja registreerib oma sõidu piletimüügiseadmes sarnaselt kuupiletile (s.t. valideerimine bussi sisenedes).

Süsteem tuvastab, et isik on vanuses, kellele kehtib 0 eurone piletihind. Oluline on, et kaart on isikustatud!

2. Kui sõitjal ei ole isikustatud kaarti, siis bussijuht väljastab talle 0 pileti. Sel juhul on bussijuhil õigus küsida dokumenti, et veenduda, et isikule kehtib 0 eurone piletihind.

Kui piletimüügiseade ei registreeri kaarti ja sõitja väidab, et omab 0-eurose piletihinnaga sõitmise õigust, väljastab bussijuht talle selle. Samas on juhil õigus küsida vanuse tõendamiseks dokumenti.

Vanuses 20 aasta (kaasa arvatud) kuni 62 aasta (kaasa arvatud) sõitjatele jäid kehtima piletihinnad, mis on sisestatud kassadesse. Sõitja peab ütlema oma sõidusoovi ja bussijuht siis valib vastava peatuse.

Eeltoodu kehtib järgmiste liinide kohta

153

Haapsalu - Risti - Märjamaa - Rapla - Türi - Paide - Tartu

Põhja-Eesti ÜTK

317

Haapsalu - Võnnu - Märjamaa

Põhja-Eesti ÜTK

321

Haapsalu - Vana-Vigala - Pärnu

Põhja-Eesti ÜTK

711

Haapsalu - Keila jaam - Keila

Põhja-Eesti ÜTK

712

Haapsalu - Keila - Tallinn

Põhja-Eesti ÜTK

732

Haapsalu - Risti - Tallinn

Põhja-Eesti ÜTK

 

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus

Toimetaja: TIINA GILL

Miks ikkagi tasuline bussisõit?

4.07.18

Nüüd oleks Eesti nagu jälle kaheks löödud: peaaegu poolele Eestile on ühistransport tasuta, teisele poolele soodustustega. Ja rahul pole kumbki pool: seal, kus transport tasuta, ei liigu see piisava tihedusega ega pole teed korras. Sellel poolel aga, kus transport osaliselt tasuta, vaadatakse teist poolt vingus näoga – teie saate ju päris tasuta.

Segadust ja mittemõistmist on palju.

Üritan siin veel kord lahti rääkida, miks meie otsustasime oma piirkonnas 0-hinnaga pileteid ehk tasuta bussisõitu mitte rakendada. Alustagem natuke kaugemalt.

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus on piirkondlik ühistranspordikeskus, mis korraldab maakonna avalike bussiliinide ühistransporti selle aasta algusest. Haldusreformi käigus liitusid vabatahtlikult Harjumaa, Raplamaa, Läänemaa ja Lääne-Virumaa kohalikud omavalitsused üheks keskuseks. Keskuse liikmeteks on 29 selle piirkonna linna ja valda (kokku on piirkonnas 31 kohalikku omavalitsust) ja piirkonnas elab 36% Eesti maaelanikkonnast. Seega on loodud keskus arvestatav jõud ühistranspordi korraldamisel.

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevuspiirkonnas moodustab keskuse poolt korraldatav avalik liinivedu ligi 50% vabariigis toimivast ühistranspordist (rong+buss). Sellest tulenevalt tähendaks tasuta ühistranspordi sisseviimine Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevuspiirkonnas poolte ühistranspordi kasutajate ebavõrdset kohtlemist (rong jääb ju tasuliseks).

Teiseks. Ainuüksi Harjumaal katavad kommertsbussiliinid ligi 40% bussidega osutatavast ühistranspordist. Siia lisandub linnalähirong, millega näiteks 2017. aastal tehti Harjumaal kokku ca 3,3 miljonit sõitu. Harju maakonnas on ühistranspordi nõudlus kasvanud väga kiiresti. Lisaks praegusele läbisõidule (6,7 miljonit liinikilomeetrit) oleks tasuta ühistranspordi korral vaja korraldada riigihanked vedaja leidmiseks (kommertsliinid ju kaovad!) veel sellel aastal vähemalt 4,5 miljonile liinikilomeetrile ja lähema viie aasta jooksul veel 5 miljonile liinikilomeetrile. Tasuta ühistranspordi sisseviimine seaks kahtluse alla maakondlike kommertsliinide toimivuse, kuivõrd nad ei suuda konkureerida tasuta avalike bussiliinidega. Kommertsalustel töötavate bussiliinide tegevuse lõpetamisel halveneb oluliselt elanike ühistranspordi teenuse kättesaadavus, kuivõrd pole võimalik kohe kõiki kommertsliine avalike liinidega asendada, ja samas tekib avalike busside ületäituvus, mistõttu halveneb oluliselt reisijateveo kvaliteet.

Kolmandaks. Läbi kaalumata on tasuta bussitranspordi mõjud raudteel toimuvale reisijateveole, mis omab piirkonna ühistranspordi korralduses olulist kohta, olles lisaks kiiresti kasvava osakaaluga. Riigi doteeritavate rongiliinidega paralleelselt toimuv tasuta bussitransport tähendaks raudteetranspordi ebavõrdset kohtlemist, vähendades rongisõitjate arvu ja reisijakilomeetreid. Niisugune investeeringute ja toetuste ebaefektiivne kasutamine tooks samuti kaasa kiire, mugava ja keskkonnasõbraliku raudteetranspordi kasutajate arvu vähenemise ja riigipoolse raudteetranspordi dotatsiooni vajaduse kasvu.

Avaliku teenindamise lepinguga hõlmatud liinide osas tasuta bussitranspordi elluviimisel kasvaksid Põhja-Eesti ühistranspordi kogukulud märkimisväärselt. Tasuta ühistranspordiks kulutatavate summade ulatuses oleks mõistlik teha hoopis investeeringuid kiirema, säästlikuma, kvaliteetsema ja tihedama liinivõrgu arendamiseks. Me ei toeta väljapakutud viisil tasuta bussitranspordi kontekstis ühtegi toimingut, millel oleks negatiivne mõju selle toetusega hõlmamata ühistranspordi segmentidele või Põhja- Eesti ühistranspordi tervikpildile.

Neljandaks. Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse piirkonna paremaks teenindamiseks Lääne-Virumaal ja Raplamaal on vajalik nende liinivõrkude tihendamine ja ühildamine Harjumaa liinivõrguga. Samuti tuleb korraldada nende maakondade piletisüsteemide integreerimine. Analüüsid tariifisüsteemide integreerimiseks ja tsoonitariifide kehtestamiseks teeme me lähikuudel ning piletisüsteemid on võimalik ühendada 2019. aasta alguses.

Põhja- Eesti Ühistranspordikeskus tegi ka ettepaneku kehtestada tasuta bussisõit kõigile puuetega inimestele sõltumata nende vanusest. Kahjuks ei leidnud see maanteeameti poolt toetust. Samuti on meil ettepanek kaaluda täiendavalt eraldatavate vahendite arvel seniste sõidusoodustuste ühtset ülevaatamist, võimaldades eristada sõitjate gruppe (nt õpilased, pensionärid), samuti geograafilisi või asustustiheduse kriteeriume. Põhja-Eesti keskuse kontekstis peame eriliselt vajalikuks liinivõrgu arendamist ja terviklahenduste väljatöötamist, mis arvestaks rohkem inimeste tegelike vajadustega ning vähendaks tööandjate vajadust töötajate vedu ise korraldada.

Kinnituseks toon siin mullu detsembris ja tänavu jaanuaris läbi viidud Kantar Emori uuringuandmed, kus käsitletakse Harjumaa – väljaarvatud Tallinn – ning Kohila ja Rapla valla elanike liikumisviise. (Uuring on vabalt kättesaadav maanteeameti kodulehel: https://www.mnt.ee/sites/default/files/harjuliikuvusuuringu2017_aruanne2018.pdf)

Küsimusele "Kuivõrd järgmised tingimused paneks Teid vähendama auto kasutamist ning otsustama ühistranspordi kasuks?" vastas ainult 14% küsitletuist, et "ühistranspordi soodsam hind". Oluliselt mõjusamateks osutusid sobivamad ühistranspordi liinid (44%), ühtne piletisüsteem (38%), kiirem ühistransport (37%) ja paremad „pargi ja reisi" tingimused (34%).

 

Vello Jõgisoo
MTÜ Põhja–Eesti Ühistranspordikeskuse tegevjuht

Toimetaja: TIINA GILL

Avaliku teenindamise lepingu alusel teostatava liiniveo sõidukilomeetri hind ja piletihind

3.07.18

Avaliku teenindamise lepingu alusel teostatava liiniveo sõidukilomeetri hind ja piletihind sõitjateveol Mittetulundusühingu Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus poolt korraldatavas bussiliikluses maakonnaliinil ja kaugliinil 

Toimetaja: TIINA GILL

Bussifirmade infotelefonid

18.12.18
AS GoBus 12 012, 640 4000
Teenindab liine:
355 Tallinn–Märjamaa–Pärnu
358 Tallinn–Märjamaa–Vigala–Pärnu-Jaagupi–Pärnu
 
Teenindab liine:
15 Rapla–Kodila–Varbola–Pajaka
30 Märjamaa–Kernu–Harutee–Tallinn
31 Märjamaa–Loodna–Teenuse–Vigala–Päärdu–Märjamaa
32 Märjamaa–Valgu–Nurtu
33 Märjamaa–Valgu–Päärdu–Nurtu
34 Rapla–Raikküla–ValguPäärdu–Märjamaa
35 Märjamaa–Kivi-Vigala
36 Märjamaa–Kullamaa
37 Rapla–Kabala–Märjamaa; Rapla–Märjamaa
38 Märjamaa–Haimre–Mõisamaa
39 Märjamaa–Vana-Vigala–Märjamaa
 
Taisto Express OÜ 518 8493 (7.00-19.00)
Teenindab liini: 
213 Tallinn–Pärnu
 
Taisto Liinid OÜ 518 8493 (7.00-19.00)
Teenindab liine:
267 Tallinn–Märjamaa–Pärnu-Jaagupi–Pärnu
360 Tallinn–Märjamaa–Vigala–Pärnu-Jaagupi–Pärnu
 
Teenindab liini:
271 Tallinn–Märjamaa–Pärnu–Karski-Nuia
273 Tallinn
–Märjamaa–Pärnu-Jaagupi–Pärnu
 
MK Reis-X OÜ 5556 4006 (E-R 8.00-17.00)
Teenindab liine:
153 Tartu–Paide–Türi–Rapla–Märjamaa–Risti–Haapsalu
317 Haapsalu–Märjamaa
321 Haapsalu–Pärnu
Toimetaja: TIINA GILL

Märjamaa elanike sõiduvajaduse uuringu tulemused

18.01.17
Ajavahemikul  18.11-05.12.2016 viidi läbi küsitlus, et uurida Märjamaa elanike rahulolu Tallinn - Märjamaa - Pärnu bussitranspordi- ja selle ühildumise kohta maakonna bussiliinidega Märjamaa vallas. Uuringu tulemused leiate lisatud failist.
Toimetaja: TIINA GILL